Centrum prasowe Volvo

Legendarne Volvo S60 Polestar trafi do Polski jeszcze w tym roku

Volvo S60 Polestar to najbardziej radykalny i sportowy model marki, który osiąga setkę w 4,9 s. Samochód wyposażono w trzylitrowy silnik o mocy 350 KM, napęd na cztery koła, zmodyfikowaną turbosprężarkę, sportowe zawieszenie Ohlins i 20-calowe felgi. Aż dotąd nie był on oferowany w Polsce, ale to się właśnie zmieniło. Pierwsza seria tych aut dotrze do Polskich salonów jeszcze w tym roku.

Volvo S60 Polestar to krótka seria sportowych aut, która była początkowo dostępna wyłącznie na wybranych rynkach. Auto powstało we współpracy ze szwedzką firmą Polestar, która od lat przygotowuje modele Volvo do sportów motorowych. Pod maską znalazł się trzylitrowy silnik o mocy 350 KM, bazujący na jednostce T6. Różni się od niej większą turbosprężarką typu twinscroll, wydajniejszym intercoolerem i zmodyfikowaną skrzynią biegów. Dzięki tym zmianom, samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,9 sekundy. Jest o sekundę szybszy, niż odmiana S60 T6 AWD. Napęd na cztery koła przenoszony jest za pomocą układu BorgWarner piątej generacji.

Do tego auta przygotowano specjalne felgi o rozmiarze 20×8” oraz układ hamulcowy wyposażony w 6-tłoczkowe zaciski Brembo oraz pływające tarcze o średnicy 371 mm na przedniej osi. Zawieszenie to oczywiście szwedzki Öhlins ze sprężynami o 80% sztywniejszymi w stosunku do wersji R-Design. Układ wydechowy zaprojektowano specjalnie dla tej odmiany. Jego przekrój wynosi 2.5”-cala, a odcinek końcowy jest jeszcze o cal szerszy.

S60 Polestar dostępny jest wyłącznie w charakterystycznym jasnoniebieskim lakierze nadwozia Rebel Blue. Model ten jest już oferowany w sprzedaży na rynku polskim, jednak już w przyszłym roku planowane jest wprowadzenie do sprzedaży jego następcy, wyposażonego w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z rodziny Drive-E oferujący identyczną moc. S60 Polestar wyceniony został na 313 910 zł. Warto wspomnieć, że w tej cenie otrzymamy wersję z bardzo bogatym wyposażeniem obejmującym m.in. skórzaną tapicerkę, reflektory ksenonowe, automatyczną skrzynię biegów z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów łopatkami przy kierownicy, 20-calowe felgi ze stopów lekkich i oczywiście obszerny pakiet systemów bezpieczeństwa.

Premiera tego modelu na polskim rynku jest prawdziwą okazją, aby stać się nabywcą egzemplarza pochodzącego z tak krótkiej serii.

Multimedia (11)

Dołącz do nas na Facebooku