Centrum prasowe Volvo

Volvo świętuje 90. urodziny podczas targów Techno Classica w Essen

Volvo Cars będzie świętować 90-tą rocznicę istnienia firmy podczas największej na świecie wystawy samochodów klasycznych, Techno Classica w Essen w dniach 5 – 9 kwietnia. Z tej okazji pokaże zarówno najnowszy model XC60, jak i kluczowe auta, które tworzyły historię marki.

Gdzie odbędzie się pierwszy pokaz nowego modelu XC60 w Niemczech? Właśnie w Essen!

Data tych targów niemal idealnie pokrywa się z urodzinami marki Volvo. Pierwsze na świecie Volvo opuściło drzwi fabryki w Goeteborgu 14 kwietnia 1927 roku. W przypadku Volvo przeszłość i przyszłość doskonale splata się w tym właśnie modelu. Poprzednia generacja XC60 była ogromny sukcesem. W ciągu 9 lat wyprodukowano niemal milion tych samochodów. Był to najlepiej sprzedający się średniej wielkości SUV segmentu premium w Europie. To także najpopularniejszy model Volvo stanowiący prawie jedną trzecią sprzedaży tej marki.

Mamy ogromne doświadczenie w tworzeniu wyjątkowych i stylowych SUV-ów, które wyposażone są w najnowocześniejszą technologię. Nowy XC60 nie jest wyjątkiem. To doskonały samochód dla aktywnych ludzi, samochód który pokazuje w którą stronę zmierza marka Volvo – powiedział Håkan Samuelsson CEO Volvo Car Group.

Nowy model XC60 zadebiutuje w Essen u boku swych znacznie starszych braci. Oto oni:

1934 PV654

Seria modeli PV600 zadebiutowała w 1929 roku, czyli dwa lata po tym, jak mała szwedzka firma rozpoczęła produkcję samochodów. Model miał dystyngowany amerykański charakter i potężny sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów. Produkowane były także wersje siedmioosobwe, głownie na potrzeby przewozów taksówkarskich. Przez osiem lat produkcji fabrykę opuściło 4400 sztuk modeli serii PV600.

1957 PV444

Model PV444 nazywany był „maluchem Volvo”, kiedy został pokazany w 1944 roku w Sztokholmie. Jego produkcja ruszyła dopiero trzy lata później, ze względu na powojenne braki materiałów i stali. Po raz pierwszy w historii marki, Volvo stworzyło samochód, który był dostępny dla przedstawicieli klasy średniej. Samochód okazał się wielkim sukcesem, a popyt kilkukrotnie przewyższył podaż. PV444 był również pierwszym Volvo eksportowanym do USA. Pierwsze samochody dotarły do Long Beach w Kalifornii w 1955 roku. W dwa lata później Volvo było drugim największym eksporterem samochodów do Kalifornii.

1800 S

P1800 to prawdopodobnie najsłynniejszy model produkowany przez Volvo wszechczasów. Swoją popularność zdobyło w serialu „Święty”, w którym Roger Moore grał tytułowego bohatera. Model P1800 był produkowany od 1961 do 1973 roku. Dziś jest bardzo poszukiwany i ceniony przez kolekcjonerów.

Rok 1968 – debiut modelu 145 w wersji kombi

Pod koniec listopada 1967 roku Volvo pokazało trzecią wersję nadwoziową, która uzupełniła serię modeli 140. Była to pięciodrzwiowa odmiana kombi oferowana jako Volvo 145. Samochód szybko zdobył opinię bezpiecznego, wygodnego, praktycznego i bardzo pojemnego pojazdu. Przestrzeń bagażową można było mierzyć nie tylko w litrach, ale w metrach sześciennych. Dokładnie dwóch. Jeśli dodamy do tego płaską podłogę i wielką, praktycznie pionowo umieszczoną klapę zrozumiemy, dlaczego tym samochodem dało się przewieźć niemal wszystko. Volvo 145 szybko zdobyło popularność, a odmiana kombi miała spory udział w sprzedaży całej serii 140.

262 C – coupe po szwedzku

Volvo 262C zadebiutowało podczas targów w Genewie w 1977 roku. Jego prezentacja uświetniła 50. Rocznicę powstania marki. Ta nietypowa odmiana nadwoziowa była efektem współpracy pomiędzy Volvo, a studiem Bertone. Zaprojektowane w Szwecji auto było montowane w Turynie.

To dwudrzwiowe, czteromiejscowe miało bardzo nisko poprowadzoną linię dachu, co stało się rozpoznawalnym elementem tego auta. Za bazę do jego powstania posłużył sześciocylindrowy model 262 sedan. Niektóre części były unikalne i produkowano je wyłącznie na potrzeby odmiany Coupe. Ich produkcją zajęli się Włosi. Były to specjalne elementy blacharskie, okleina drewniana, miękka, pikowana skóra oraz specjalne dywaniki i wykładzina, którą wyłożono wnętrze. Źródłem napędu został silnik opracowany wspólnie z Peugeotem i Renault (PRV) oznaczony kodem B27F. Była to jednostka V6 z wałkiem rozrządu umieszczonym w głowicy, ze wtryskiem paliwa osiągająca moc 140 KM. W latach 1977-1981 wyprodukowano łącznie 6622 egzemplarze modelu 262C.

850 R

Zachęceni sukcesem modelu 850, Szwedzi zaproponowali jego usportowioną odmianę. W 1996 roku zaprezentowano światu model 850 T5-R. Napędzał go wyjątkowo udany silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,3 litra, umieszczony poprzecznie. Ta rzędowa, pięciocylindrowa jednostka osiągała moc 250 KM i sprawiała, że spore kombi osiągało 100 km/h w 7,5 s. Tylko tę odmianę 850-tki można było zamówić w krwisto-czerwonym kolorze. Było jeszcze 5 innych odmian barw lakieru, różnych na poszczególnych rynkach. Odmiana 850 R była oferowana zarówno jako sedan, jak i kombi. Dziś jest to bardzo lubiany „youngtimer”.

 

 

Multimedia (9)

Volvo świętuje 90. urodziny podczas targów Techno Classica w Essen

Dołącz do nas na Facebooku