Centrum prasowe Volvo

Do 2025 r. Volvo Cars chce, by za 50% jego sprzedaży odpowiadały samochody elektryczne

Oświadczenie odnosi się do pierwszego w skali branży motoryzacyjnej oświadczenia Volvo Cars z roku 2017, iż wszystkie produkowane przez markę modele będą od 2019 r. dostępne w wersjach zelektryfikowanych – albo jako mild hybrid, jako plug-in hybrid lub w pełni elektryczne pojazdy akumulatorowe. Strategia firmy, by od 2025 r. generować połowę swej sprzedaży dzięki elektrycznym samochodom, czyni z niej potężnego gracza na rynku chińskim, wiodącym globalnie rynku samochodów zelektryfikowanych. Chiński rząd planuje, że w roku 2025 więcej niż 20% sprzedaży rocznej samochodów w kraju stanowiły samochody tzw. nowej energii – co według przewidywań chińskiego rządu odpowiadać ma przeszło 7 milionom aut.

W zeszłym roku zadeklarowaliśmy elektryfikację, co ma przygotować nas do ery postspalinowej – powiedział Håkan Samuelsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars. – Dziś jeszcze bardziej wzmacniamy tę deklarację na wiodącym globalnie rynku aut elektrycznych. Elektryczna przyszłość Chin to elektryczna przyszłość Volvo.

Volvo Cars produkuje obecnie w Chinach modele S90 oraz S90L T8 Twin Engine. W tym tygodniu rozpoczyna się w Chinach produkcja modelu XC60 T8 Twin Engine. Co oznacza, że wkrótce wszystkie trzy fabryki Volvo Cars China – Luqiao, Chengdu oraz Daqing – będą wytwarzać albo hybrydy plug-in, albo akumulatorowe samochody elektryczne. Dziś na salonie pekińskim Beijing Auto Show, Volvo Cars wzmocni wizualnie pozycję marki jako lidera branży w elektryfikacji, wystawiając wszystkie modele na salonie w wersji plug-in. To pierwszy raz, gdy marka wystawia na salonie samochodowym wyłącznie pojazdy typu plug-in hybrid.

Kolejnym pierwszym na świecie wydarzeniem jest wystawienie przez markę trzech SUV-ów Volvo dostępnych globalnie, XC90, XC60 oraz nowego XC40. Pekin jest też miejscem premiery wersji T5 plug-in hybrid nowego modelu XC40. Nowy model XC40 zdobył ostatnio tytuł Europejskiego Samochodu Roku oraz od chwili swej premiery rynkowej pod koniec roku 2017 już przeszło 60 000 zamówień – i to mimo że Volvo Cars jeszcze nie rozpoczęło sprzedaży modelu w Chinach. Natychmiastowy sukces XC40 jest podstawą do oczekiwań Volvo Cars, spodziewającego się dużego popytu na swój mały SUV w Chinach. Oczekiwania te bazują także na prognozach wzrostu w segmencie w ciągu najbliższych 5 lat oraz rozrostu klasy średniej w Chinach i trendzie wzrostowym PNB związanym z krajową konsumpcją.

Chiny to największy pojedynczy rynek dla Volvo Cars, który w tym roku odpowiada za 23,3% wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale, przyczyniając się do globalnego wzrostu sprzedaży marki w pierwszym kwartale o 14%. W zeszłym roku po raz pierwszy sprzedaż samochodów Volvo w Chinach przekroczyła 100 000 sztuk. Premiera nowego XC40 w Chinach oraz pogłębiona deklaracja wspierania elektryfikacji sprawiają, że Volvo Cars ma świetny punkt wyjścia do realizacji swych ambicji dalszego wzrostu obecności na największym rynku samochodowym świata.

Multimedia (9)

Do 2025 r. Volvo Cars chce, by za 50% jego sprzedaży odpowiadały samochody elektryczne

Dołącz do nas na Facebooku