Centrum prasowe Volvo

Volvo Cars CEO Håkan Samuelsson przedłuża kontrakt do 2022 r.

Volvo Cars wydłużyło kontrakt wiążący je z dyrektorem generalnym i prezydentem Håkanem Samuelssonem o kolejne dwa lata, do 2022 r. Wydłużenie kontraktu oznacza, że firmie zapewniono ciągłość zarządczą w okresie transformacji w globalnego dostawcę dywersyfikowalnych usług mobilnych.

Jak dotąd prowadzenie tego przedsiębiorstwa sprawiało mi ogromną radość i cieszę się, że będę kontynuować transformację naszej firmy. – powiedział Håkan Samuelsson.

Od kiedy w październiku 2012 r. pan Samuelsson został szefem firmy, Volvo Cars przeszło całkowitą transformację. Dzięki niej przedsiębiorstwo stało się mocnym konkurentem w segmencie premium, z kompletnie nową paletą modeli premium bazujących na własnej platformie konstrukcyjnej, własnych zespołach napędowych, bezpieczeństwie i technologiach infotainment.

Kilka lat rekordowej sprzedaży i zysków, a także wiele prestiżowych nagród oraz wyróżnień za samochody i technologie potwierdzają, iż strategia przedsiębiorstwa działa i że Volvo Cars jest dziś mocniejsze niż kiedykolwiek w swej historii. W nadchodzących latach pan Samuelsson i Volvo Cars mają zamiar kontynuować ten wzrost przez kapitalizację oraz przewodzenie zmianom zachodzącym w branży. Ambicja ta znajduje odzwierciedlenie w nowym zestawie projektów, jakie Volvo Cars ujawniło w tym roku, skupiających się na osiągnięcie pozycji lidera w elektryfikacji, autonomizacji oraz nowych modelach posiadania pojazdów i dostępu do transportu.

W ramach nowej misji firmy, Freedom to Move (Wolność poruszania się), Volvo Cars ma zamiar zaoferować szeroką paletę dodatkowych usług związanych z bezpieczną, osobistą i proekologiczną mobilnością – zamiast skupiać się wyłącznie na sprzedawaniu samochodów użytkownikom końcowym. W połowie przyszłej dekady spodziewa się generować połowę sprzedaży rocznej z samochodów w pełni elektrycznych, przy czym spodziewa się, iż 1/3 samochodów będzie w pełni autonomiczna. Ma także zamiar oferować klientom połowę wszystkich samochodów w ramach subskrypcji.

Volvo Cars spodziewa się, że takie podejście zmieni jego powiązania z bazą klientów i pomoże nawiązać ponad 5 mln bezpośrednich związków z klientami do połowy przyszłej dekady. Zaoferuje to firmie także większy potencjał opracowywania dla klientów usług connected i innych powiązanych z samochodami.

Ambicje te będą instrumentami w dalszym ustanawianiu naszej struktury grupowej, która obejmuje Volvo Cars i powiązane działania, jak usługi subskrypcyjne Care by Volvo, nowa firma mobility M, elektryczna dywizja Polestar, jak też poważne udziały w chińskiej marce samochodowej LYNK&CO oraz przedsiębiorstwie tworzącym oprogramowanie autonomiczne Zenuity.

Koszty synergii i wspólnych opracowań z tymi oraz innymi powiązanymi przedsiębiorstwami jeszcze bardziej rozwiną możliwości finansowe firmy i pozwolą uzyskać dochodowość na poziomie premium.

Branża się zmienia – a także oczekiwania klientów. Potrzebujemy i chcemy odpowiedzi na te żądania – powiedział pan Samuelsson.  Oczywiście, w nadchodzących latach musimy przekuć nasze ambicje w konkretną rzeczywistość. Nasza transformacja się nie skończyła i w historii Volvo będzie jeszcze wiele się działo.

Dołącz do nas na Facebooku